Δευτέρα 9 Μαΐου 2022

Ο Νόμος, Πατ Πάρκερ, μτφρ. Νίκη Κωνσταντοπούλου

 Ο ΝΟΜΟΣ


Στη νεότητά μου

διδάχτηκα

ο νόμος είναι καλός –

οι γονείς μου,

οι δάσκαλοί μου,

        όλοι

έλεγαν για αστυνομικούς

που θα με βοηθούσαν να βρω τον δρόμο μου – 

για δικαστήρια, που θα τιμωρούσαν 

εκείνους που θα με έβλαπταν

διδάχτηκα

«να σέβεσαι τον νόμο»

Τώρα, στην τρίτη μου δεκαετία

Έχω δει τον νόμο


ο νόμος

έρχεται στα σπίτια

& συλλαμβάνει τους φτωχούς

για κλήσεις

ο νόμος

οδηγεί ανθρώπους στη φυλακή

επειδή έκλεψαν φαγητό

ο νόμος

έρχεται με μίνι φούστες

να ελέγξει αν το σπίτι σου

είναι αρκετά άδειο

για να λάβεις επίδομα κοινωνικής πρόνοιας

ο νόμος

φοράει τήβεννο

σε αίθουσες δικαστηρίων

& παίρνει μακριά

τα παιδιά σου

ο νόμος

συλλαμβάνει την πόρνη 

αλλά όχι τον πελάτη της

ο νόμος

στέλνει τα σαββατοκύριακα

στη φυλακή για φόνο

μια πλούσια γυναίκα

στέλνει στη φυλακή για 30 χρόνια

έναν πωλητή πορνοπεριοδικών

ο νόμος

δικάζει γυναίκες που σκοτώνουν 

βιαστές &

ελευθερώνει τον βιαστή

γιατί ο βιασμός 

είναι μια «φυσιολογική»

αντίδραση 

Και στο μυαλό μου γυρίζουν

        αντιθέσεις

        αντί/

                 θέσεις

& οι φωνές

της νεότητάς μου δηλώνουν 


ο νόμος είναι καλός

ο νόμος είναι δίκαιος

ο νόμος είναι σωστός 

& τότε συνειδητοποιώ 

καλός, δίκαιος, σωστός 

είναι όλες κατανοητές λέξεις

& η χρήση κατανοητών λέξεων 

είναι ενάντια στον νόμο  


Πατ Πάρκερ, "Αγάπη Δικαιοσύνη Ελευθερία", επιλογή ποιημάτων

Ανθολόγηση-Μετάφραση-Πρόλογος: Νίκη Κωνσταντοπούλου, 

εκδ. Βακχικόν https://ekdoseis.vakxikon.gr/shop/ekdoseis/vakxikon-poetry/agapi-dikaiosyni-eleutheria/





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου